Kundeservice og FAQ – ofte stillede spørgsmål
Telefon
(+45) 33 13 29 28
Vi besvarer opkald i vores butikkers åbningstider.
E-mail
post@kunstogkokkentoj.dk
E-mails besvares senest førstkommende hverdag.
Ofte stillede spørgsmål
Ja, vi har butikker i København og Aarhus samt den webshop, du befinder dig på lige nu.
Besøg os her:
København
Kunst og Køkkentøj
Østergade 26 D, Bernikow Gården
1100 København K
Aarhus
Kunst og Køkkentøj
Åboulevarden 41
8000 Aarhus C
Kunst og Køkkentøj blev grundlagt i 1988. Vi forhandler køkkengrej og bageudstyr til privat og erhverv.
Ja, vi forhandler gastronomisk værktøj, køkkengrej og bageudstyr til alle, både private og professionelle.
Så uanset om du laver mad og bager brød hjemme i køkkenet eller driver en restaurant, café eller kantine, så er du velkommen i Kunst og Køkkentøj.
Besøg os her:
København
Kunst og Køkkentøj
Østergade 26 D, Bernikow Gården
1100 København K
Aarhus
Kunst og Køkkentøj
Åboulevarden 41
8000 Aarhus C
Ja, vi tilbyder gavekort der kan bruges i Kunst og Køkkentøj butikkerne i København og Aarhus samt i webshoppen her på kunstogkokkentoj.dk.
Sendes som PDF
Når du har bestilt et gavekort, sendes det på e-mail sammen med din ordrebekræftelse. Gavekortet er vedlagt som PDF-fil, så du nemt kan downloade det til print, eller videresende det til en anden. Vi vedlægger lige så mange PDF-filer, som det antal gavekort du har bestilt.
Gyldighed i fem år
Et Kunst og Køkkentøj gavekort er gyldigt i fem år fra den dato, det er udstedt. Datoen fremgår af gavekortet.
Hvor kan jeg få oplyst saldoen?
Ring venligst til vores butikker på (+45) 33 13 29 28, hvor du kan få oplyst saldoen på dit gavekort.
Gavekortnummer og kode
Når gavekort eller tilgodebeviser indløses i webshoppen, skal man indtaste et nummer på ni cifre samt en kode på fire tegn (koden består af tal, bogstaver eller en kombination heraf). Hvis den lille kode findes på dit gavekort eller tilgodebevis, så er det af nyere dato, og kan indløses online uden videre. Hvis den lille kode ikke findes på dit gavekort eller tilgodebevis, så er det af ældre dato, og du bedes sende et foto af gavekortet eller tilgodebeviset til post@kunstogkokkentoj.dk. Vi sender dig den tilhørende kode hurtigst muligt, senest førstkommende hverdag.
I Kunst og Køkkentøjs butikker pakker vi dine gaver ind i gammeldags brunt papir med rødt og hvidstribet rullepølsegarn af bomuld. Vær opmærksom på, at vi desværre ikke tilbyder gaveindpakning ved bestillinger fra vores webshop.
Vi sammensætter gerne tilbud til virksomheder, der overvejer at glæde medarbejdere eller kunder med udvalgt gastronomisk værktøj, som for eksempel et skarpt mandolinjern fra Japan, en solid tortillapresse fra Colombia – eller et komplet konditorsæt med tyller og sprøjteposer.
Det er også muligt at få sin virksomheds logo og navn på kokkeknive, kobbergryder eller klassiske bageforme. Alt er i teorien muligt, så længe vi kan skaffe produktet hjem til jer.
Tag endelig fat i os på post@kunstogkokkentoj.dk eller telefon (+45) 33 13 29 28.
Ja, du kan oprette en konto i vores butikker og her på hjemmesiden. Der er fordele ved det, uanset om du er privatkunde eller professionel kunde fra en restaurant. Med en konto hos Kunst og Køkkentøj kan du bl.a.:
- Gemme dine favoritprodukter
- Se ordrehistorik og kontoudtog
Ja, det kan du sagtens. Det er nemlig ikke alle varer inden for gastronomisk værktøj, der er plads til på hylderne i butikken eller på webshoppen, så derfor er vi altid klar til at bestille specielle ønsker hjem.
Vi tager altid snakken med vores kunder om, hvilken vej der er den bedste for resultatet, og finder den ønskede vare. Derfor kan det være godt at komme forbi butikkerne eller ringe til os på tlf. (+45) 33 13 29 28 og høre nærmere.
Ja, du kan afhente din webordre i Kunst og Køkkentøj butikkerne i København og Aarhus. Afhentning koster 10 kr., da din ordre pakkes i en KOK-taske, som følger med ordren.
Du vælger selv, om du vil afhente i butikkerne, under 'Levering og betaling' i webshoppen.
Kunst og Køkkentøj har siden 1988 forhandlet gastronomisk værktøj til private og professionelle. Vi tester og udvælger vores gryder, pander, knive og bageudstyr efter praktisk anvendelse og holdbarhed.
Grundlægger Per Nikolaj Kampmann ønskede, at etablere et centrum for det bedste værktøj inden for gastronomien. Det har siden været butikkernes omdrejningspunkt og i tillæg hertil, at yde en unik service og rådgivning af kunderne. Det var naturligt, at butikken skulle være for alle, ikke kun Michelin-kokke, men alle der har interesse for og glæder sig over, at arbejde i et køkken med ordentligt værktøj.
I dag har Kunst og Køkkentøj butikker i København og Aarhus samt en webshop med et omfattende udvalg af gastronomisk værktøj.
Levering
Ja, ordrer på 500 kr. eller mere leveres gratis til GLS PakkeShop eller firmaadresse.
GLS PakkeShop
- Koster 49 kr. ved levering til GLS PakkeShop.
- Gratis forsendelse ved ordrer over 500 kr.
GLS Erhverv
- Koster 49 kr. ved levering til firmaadresse.
- Gratis forsendelse ved ordrer over 500 kr.
GLS Privat
- Koster 69 kr. ved levering til hjemmeadresse.
- Gratis forsendelse ved ordrer over 1.500 kr.
Afhentning i vores butikker (København eller Aarhus)
- Koster 10 kr.
- Din ordre pakkes og udleveres i en KOK-taske.
Når du bestiller i webshoppen, kan du få sendt din ordre med GLS eller afhente den i vores butikker i København og Aarhus.
GLS
GLS tilbyder levering til pakkeshops, som typisk er købmænd eller tankstationer, samt levering til din firmaadresse, arbejdsplads eller privatadresse. GLS leverer som regel den efterfølgende hverdag, og om lørdagen til de pakkeshops, der holder åbent i weekenden. Hvis du ikke er hjemme til at modtage pakken, vil GLS levere den til en pakkeshop i nærheden og give dig besked om dette.
GLS DepositService
Hvis du er usikker på om du er hjemme, når din pakke bliver leveret, kan du med en kort besked i vores webshop instruere GLS om, at de må stille din pakke et sted ved din ejendom. Denne service kaldes GLS DepositService, og den kan anvendes i forbindelse med GLS Privat og GLS Erhverv. Når du sætter et kryds ved GLS DepositService, overgår ansvaret for pakken til dig som kunde, når den er stillet ved ejendommen. Bemærk, at det ikke er muligt at benytte denne service, hvis du bor i lejlighed eller etageejendom.
Afhent i vores butikker
I stedet for at få din ordre sendt, kan du vælge at afhente den i Kunst og Køkkentøj i København eller Aarhus.
Vi pakker og afsender som regel alle ordrer på 1-2 hverdage med GLS. Vælger du afhent i butik, bestræber vi os på, at din ordre er klar samme dag.
Længere ekspeditions- og leveringstid kan forekomme omkring jul, påske, andre helligdage eller ved særlige omstændigheder.
Ja, det kan du. Hvis du har bestilt forsendelse med GLS, kan du følge pakkens vej fra Kunst og Køkkentøj til GLS' lager, og videre til enten PakkeShop eller din adresse.
Vi sender dig først en e-mail med ordrebekræftelse. Derefter, når din ordre er pakket, sender vi dig en e-mail med din faktura (vedlagt som PDF) samt et link til GLS' track and trace-service, som løbende opdateres med pakkens forsendelsesstatus.
Vær opmærksom på, at GLS muligvis opdaterer denne status med en smule forsinkelse, afhængigt af hvor travlt der er hos dem. Nogle gange kan det tage op til 24 timer, før du kan se en ændring.
Udover at levere til hele Danmark, så leverer vi til nedenstående lande med GLS. Priser for levering fremgår også i webshoppen, når du har valgt det land, som ordren skal sendes til.
Vi sender også til andre lande og områder end ovenstående, f.eks. til Grønland, USA, Asien, Afrika og Mellemøsten. Vælg Andre lande / Other countries i checkout og betal for din bestilling. Når din bestilling er modtaget, kontakter vi dig med besked om korrekt fragtpris.
Vi sender pt. ikke til England, Skotland, Wales, Nordirland, Rusland.
Webordrer
Ja, Kunst og Køkkentøjs webshop er godkendt af e-mærket, hvilket er et synligt bevis på en tryg handel.
Som certificeret webshop er det juridiske grundlag i købsforløbet sikret, og samtidig betyder det, at vi har valgt at sikre dig. Ved at være e-mærket har vi nemlig sørget for, at du kan få hjælp fra e-mærkets jurister, hvis vi ikke selv kan løse en uenighed. Denne sagsbehandling er både hurtig (30 dage i snit), dækker uanset beløbets størrelse, og så er den gratis.
Sikre betalinger
Betalinger i vores webshop foregår via QuickPay, som opererer med det højeste niveau af sikkerhed. QuickPay er certificeret af PCI Security Standards Council.
Kunst og Køkkentøj CVR-nr.:
44532298
Nej, det er desværre som regel ikke muligt. Vi plukker og pakker din bestilling så hurtigt, vi kan, ofte netop som den er modtaget i vores butikker. Derfor kan vi ikke ændre i indholdet af en ordre, efter vi har taget imod den.
Men kontakt os alligevel på post@kunstogkokkentoj.dk og spørg, om vi kan nå at ændre indholdet i din bestilling, inden den sendes. Man ved jo aldrig.
Hvis du ikke vil modtage din ordre, har du to muligheder:
- Hvis du ikke ønsker at modtage din ordre alligevel, kan du returnere den efter modtagelsen. Vær opmærksom på, at du selv skal betale for returneringen af pakken.
- Du kan også nægte at afhente i GLS PakkeShoppen, men bemærk venligst, at uafhentede pakker først returneres til Kunst og Køkkentøj efter 7 kalenderdage i GLS PakkeShoppen, hvilket påvirker, hvor lang tid der går, før du får dine penge igen fra os. Vær opmærksom på, at vi trækker omkostningen for returforsendelsen fra det beløb, vi refunderer til dig.
Ja, du kan nemt annullere din ordre. Du skal bare kontakte os på post@kunstogkokkentoj.dk og give os besked hurtigst muligt.
Er din ordre allerede afsendt, har du 30 dages returret. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du kan evt. bruge GLS til forsendelsen.
Nej, det er desværre som regel ikke muligt. Vi ekspederer din bestilling så hurtigt vi kan, ofte netop som den er modtaget i vores butikker. Derfor kan vi ikke ændre din leveringsadresse, efter vi har taget imod den.
Men kontakt os alligevel på post@kunstogkokkentoj.dk og spørg, om vi kan nå at ændre leveringsadressen på din bestilling, inden den sendes. Man ved jo aldrig.
Alternativt kan du annullere ordren, hvis muligt, og derefter bestille en ny ordre med en anden adresse. Kontakt os på post@kunstogkokkentoj.dk og giv os venligst besked.
1: Mail med ordrebekræftelse
Umiddelbart efter du har sendt din bestilling til os, modtager du en e-mail med ordrebekræftelse. Ordrebekræftelsen indeholder dine indtastede kundeoplysninger, information om den valgte leveringsform, hvilke varer du har bestilt, og hvordan du har valgt at betale.
Hvis du har bestilt et gavekort, sendes det på e-mail sammen med din ordrebekræftelse. Gavekortet er vedlagt som PDF-fil, så du nemt kan downloade det til print, eller videresende det til en anden. Vi vedlægger lige så mange PDF-filer, som det antal gavekort du har bestilt.
2: Vi pakker din ordre
Vi printer en pakkeseddel ud, hvorefter vi plukker og pakker din ordre til forsendelse eller afhentning.
Vi afsender varer fra vores butikker i København og Aarhus. Enkelte gange vil du derfor opleve, at visse varer i din bestilling sendes til dig fra butikken i København, og andre varer fra butikken i Aarhus. Det kalder vi en 'splitordre', og vi bestræber os på, at sende fra begge butikker, så hurtigt som muligt. Det koster dig ikke ekstra i fragt, når vi sender din bestilling på denne måde.
3: Mail med faktura
Når din bestilling er blevet pakket, sender vi dig en ny e-mail med faktura (vedlagt som PDF-fil) og besked om, at pakken enten venter på GLS eller er klar til afhentning i den valgte Kunst og Køkkentøj-butik. Denne e-mail indeholder også et link til track and trace hos GLS, hvor du kan spore din pakke.
4: Din ordre leveres
Endelig leveres din pakke, som regel en dag eller to efter din bestilling (bemærk dog, at længere ekspeditions- og leveringstid end 1-2 hverdage kan forekomme omkring jul, påske, andre helligdage eller ved særlige omstændigheder).
Hvis en vare er udsolgt, kan vi kontakte dig, når varen er tilbage på lager. Send en e-mail til webshop@kunstogkokkentoj.dk med besked om, hvilken vare du er interesseret i. Så hører du fra os, når den igen kan købes. Det er naturligvis helt uforpligtende for dig.
Kontakt os venligst hurtigst muligt på post@kunstogkokkentoj.dk, hvis du har modtaget noget forkert i din levering fra os.
Så snart du modtager en forsendelse, anbefaler vi, at du undersøger, om der er mangler i din ordre, eller om vi har leveret noget forkert til dig. Hvis dette er tilfældet, dækker vi omkostningerne ved at returnere de forkert leverede varer til os, og vi beregner heller ikke fragt for at sende den rigtige vare til dig.
Samme dag som din pakke leveres til pakkeshoppen, giver GLS dig besked herom via e-mail eller SMS. Derefter har du 7 kalenderdage til at hente din pakke. Hvis du ikke når at hente din pakke, bliver den returneret til Kunst og Køkkentøj. Du vil blive faktureret for returforsendelsen, som vil blive trukket fra det beløb, vi tilbagebetaler til dig.
Du kan altid bestille igen eller kontakte os på post@kunstogkokkentoj.dk hvis du ønsker at give os besked om en glemt pakke.
Betaling
I vores butikker kan du betale med:
- Dankort
- VISA
- Mastercard
- American Express
- JCB
- Apple Pay
I vores webshop kan du betale med:
- MobilePay
- Dankort
- VISA
- Eurocard
- Mastercard
- Maestro
- Diners Club
- JCB
Vi trækker først pengene fra din konto, når hele din ordre er leveret.
Ved modtagelse af din bestilling reserverer vi beløbet for bestillingen på dit betalingskort. Vi trækker først pengene på din konto, når den samlede bestilling er leveret fra vores lager. Bemærk, at vi ikke tager kortgebyrer.
Betalinger i vores webshop foregår via QuickPay, som opererer med det højeste niveau af sikkerhed. QuickPay er certificeret af PCI Security Standards Council. I webshoppen kan du betale med Dankort, VISA, MobilePay, Eurocard, Mastercard, Maestro, Diners Club og JCB.
Ja, du kan trygt handle og betale i vores webshop. Alle betalinger foregår via QuickPay, som opererer med det højeste niveau af sikkerhed. QuickPay er certificeret af PCI Security Standards Council.
Vi har e-mærke
Kunst og Køkkentøjs webshop er desuden godkendt af e-mærket, hvilket er et synligt bevis på en tryg handel. Som certificeret webshop er det juridiske grundlag i købsforløbet sikret, og samtidig betyder det, at vi har valgt at sikre dig. Ved at være e-mærket har vi nemlig sørget for, at du kan få hjælp fra e-mærkets jurister, hvis vi ikke selv kan løse en uenighed. Denne sagsbehandling er både hurtig (30 dage i snit), dækker uanset beløbets størrelse, og så er den gratis.
Kunst og Køkkentøjs CVR-nr.:
44532298
Bytte og retur
Ja, vi bytter gerne.
Du kan bytte en vare til en anden inden for 1 år fra købsdatoen, forudsat at varen er ubrugt og i samme stand som ved købet. Dette gælder både for varer købt i vores butikker og på webshoppen. Uanset hvad du ønsker at bytte til – om det er en anden vare, et tilgodebevis eller gavekort – skal du altid medbringe købskvittering eller byttemærke. Du kan bytte din vare i Kunst og Køkkentøj-butikkerne i København og Aarhus.
OBS: Efter 30 dage giver vi imidlertid ikke pengene retur, men bytter, såfremt vi fortsat har varen i sortiment, til en anden vare og/eller udsteder tilgodebevis. Hvis der byttes til tilgodebevis, bedes købskvittering fremvises. Samme regel gælder også i vores fysiske butikker.
Sender du varen til os, skal vi bede om, at du angiver det oprindelige ordrenummer tydeligt på et stykke papir i pakken.
Vær opmærksom på, at du selv skal dække forsendelsesomkostningerne til vores butik. Vi modtager kun pakker sendt direkte til vores adresse.
Varen sendes til:
Kunst og Køkkentøj
Bernikow Gården
Østergade 26 D
1100 København K
Eller:
Kunst og Køkkentøj
Åboulevarden 41
8000 Aarhus C
Se vores handelsbetingelser →
Ja, det kan du.
Du kan få pengene tilbage inden for 30 dage efter købsdatoen mod forevisning af købskvittering eller hvis varen har byttemærke påsat. Dette gælder for køb foretaget kontant eller med betalingskort.
Varer købt fra 1. november til og med 23. december 2024 kan returneres frem til 31. januar 2025 mod fremvisning af købskvittering eller byttemærke. Dette gælder for køb foretaget kontant eller med betalingskort.
Du kan returnere varer i vores butikker, og ved at sende med GLS via denne service: https://send.gls.dk.
Undgå venligst at sende med DAO, da vi ikke har åbent, når DAO kommer forbi.
Returner i vores butikker:
Kunst og Køkkentøj
Østergade 26 D, Bernikow Gården
1100 København K
Kunst og Køkkentøj
Åboulevarden 41
8000 Aarhus C
Se vores handelsbetingelser →
Du får dine penge tilbage hurtigst muligt, efter vi har modtaget din returnering.
Vi tilbagefører dine penge til dig, så snart vi har modtaget og kontrolleret din returnering. Der går normalt 7-10 hverdage, fra din returnering er afsendt, til den er registreret af os. Du vil modtage en e-mail med bekræftelse af registreringen og refunderingen af købsbeløbet. Hvis du har betalt med betalingskort, kan der gå et par ekstra dage, før du har pengene på din konto.
Reklamation
Du har to muligheder, hvis din pakke er gået i stykker under forsendelsen fra os.
1: Nægte modtagelse af pakke
Hvis du kan se, at din levering fra os er gået i stykker under forsendelsen, kan du nægte at modtage din pakke. Vi får derefter besked om dette, hvorefter vi kontakter dig med henblik på at sende dig den samme ordre igen.
2: Kontakte fragtfirmaet
Hvis du allerede har modtaget din pakke fra os, og du opdager en fejl eller skade på indholdet, så skal du kontakte det pågældende fragtfirmas kundeservice, som sammen med dig vil tage en beslutning om hvad der yderligere skal foretages, hvorefter Kunst og Køkkentøj får besked.
Kontakt GLS:
GLS kundeservice vedr. klager →
Kontakt PostNord:
PostNord kundeservice →
Tag fat i os, hvis der mangler noget i din pakke.
Så snart du modtager en forsendelse fra os, anbefaler vi, at du undersøger, om der mangler noget i pakken. Hvis der mangler noget, bedes du kontakte os hurtigst muligt på post@kunstogkokkentoj.dk.
Hvis en eller flere af de leverede varer er forkerte, dækker vi omkostningerne ved at returnere varen/varerne til os.
Telefon
(+45) 33 13 29 28
E-mail
post@kunstogkokkentoj.dk
Vi besvarer opkald i vores butikkers åbningstider. E-mails besvares senest førstkommende hverdag.
Kontakt os endelig, hvis du ønsker at klage over en vare.
Købelovens regler om mangler finder anvendelse i forbindelse med reklamationer, og der gives ifølge købeloven en reklamationsret i to år på alle varer. Som kunde kan man derfor, i op til 24 måneder efter købet, klage over fejl og mangler som er opstået ved et produkt. Det betyder, at du, efter Kunst og Køkkentøjs valg, enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen alt afhængigt af situationen.
Kontakt os venligst via e-mail eller telefon.
Telefon
(+45) 33 13 29 28
E-mail
post@kunstogkokkentoj.dk
Vi besvarer opkald i vores butikkers åbningstider. E-mails besvares senest førstkommende hverdag.
Betingelser og vilkår
Her kan du se vores handelsbetingelser →
Her kan du se vores persondatapolitik →
Her kan du se vores cookiepolitik →
International customer?
In addition to delivering throughout Denmark, we also deliver to the countries listed below via GLS. Delivery prices will be displayed in the webshop under 'Levering og betaling' ('Delivery and payment') once you have selected the destination country.
We can also ship to countries and regions not listed below, such as Greenland, the USA, Asia, Africa, and the Middle East. Simply select 'Andre lande / Other countries' at checkout and proceed with your payment. Once your order is placed, we will contact you with information about the shipping price.
Please note, we currently do not ship to the UK (England, Scotland, Wales, Northern Ireland) or Russia.
Important
If your order exceeds 5 kg, we will contact you after receiving the order to provide the correct shipping price.
Questions?
Please contact us via post@kunstogkokkentoj.dk or telephone (+45) 33 13 29 28, weekdays from 10-17 (10am to 5pm CET).
1: Do you shop on behalf of a company outside Denmark?
From an EU country
Remember to enter your VAT number in the "CVR" input field during checkout in the webshop. Subsequently, we manually deduct Danish VAT from your order after the purchase has been completed. This means that the total on your order will be 20 % lower than the amount you see and approve. Please remember that it is your responsibility to pay local VAT in your home country.
From a non-EU country
Remember to enter your VAT number in the "CVR" input field during checkout in the webshop. Subsequently, we manually deduct Danish VAT from your order after the purchase has been completed. This means that the total on your order will be 20 % lower than the amount you see and approve. Please remember that it is your responsibility to pay local VAT, customs duties and any customs clearance fees in your home country.
2: Do you shop as a private customer from a non-EU country?
Please note that we manually deduct Danish VAT from your order after the purchase has been completed. This means that the total on your order will be 20 % lower than the amount you see and approve. Please remember that it is your responsibility to pay local VAT, customs duties and any customs clearance fees in your home country.
Questions?
Please contact us via post@kunstogkokkentoj.dk or telephone (+45) 33 13 29 28, weekdays from 10-17 (10am to 5pm CET).